5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

این وبلاگ برای معرفی مجموعه کتاب های عربی 1+5 و همینطور آموزش این درس به علاقه مندان ایجاد شده و در آن به مباحثی مانند قواعد عربی ، ترجمه درس ها ،نمونه سوال ، تست و غیره پرداخته می شود .

بایگانی

الدرس الأوّل : درس اول . 

اَلمرأةُ النَّموذجیَّةُ: زن نمونه 


و ضَرَب الله مَثَلاً لِلّذین آمَنوا امْرَأةَ فِرعونَ إذ قالت رَبِّ ابْنِ لـی عندک بَیْتاً فـی الجَنَّةِ و نَجِّنـی مِن فرعونَ و عَمَلهِ و نَجِّنـی من القومِ الظّالمینَ.

وخداوند برای کسانی که ایمان آورده اند همسر فرعون را مثال زد، زمانی که گفتپروردگارا برای من نزد خود در بهشت خانه ای بساز و مرا از فرعون و عمل وی نجات ده و مرا از دست مردم ستمکار رهایی بخش

اَلفائدةُ فـی هذه الآیةِ أنّ أحداً لا یَنْفَعهُ إلّا عَمَلُه و لا یُؤْخَذُ بجُرم غیره و لا یُثاب علی طاعةِ غیره و إن کان خِصّیصاً به ومُلازماً له.

نکته ی سودمند این آیه این است که کسی بجز از عمل خوش سودی نمی برد و به خاطر گناه غیر از خود مورد سؤال قرار نمی گیرد و از اطاعت و بندگی دیگری پاداشی به او داده نمی شود، اگر چه وابسته ی او و همراهی برای وی باشد .

تبیَّنَ فـی الآیة الّتـی قَبْلَها أنّ امرأةَ نوحٍ و امرأةَ لوطٍ لم یَنْفَعْهُما قُربُهما مِن نَبیَّیْنِ.

در آیه ی قبل از آن بیان گردید که نزدیک بودن همسر نوح و همسر لوط به دو پیامبر سودی به آنان نرساند.

وَ بَیَّنَ فـی هذه الآیةِ أنّ کُفر فرعونَ لم یَتَعَدَّ إلى زَوجته لمّا کانت مؤمنةً طائعةً لِلّه تَعالى خائفةً من عِقابه، بل نَجّاها اللّهُ من عِقابِهِ و أدْخَلَها الجنّةَ علی إیمانها و طاعتها

و در این آیه روشن شد که همانا ناسپاسی فرعون متوجّه همسرش نشد زمانی که مؤمنی فرمانبردار برای خداوند بلند مرتبه و ترسناک از عذابش بود، بلکه خداوند او را از عذاب خود نجات داد وبه خاطر ایمان و بندگیش وی را وارد بهشت گردانید.

رُوﻯ عن النبـی (ص) أنّه قال: حسبُک من نِساءِ العالَمینَ أرَبعٌ:مریمُ بِنتُ عمرانَ و آسیةُ أمرأةُ فرعونَ و خدیجةُ بنتُ خُوَیْلِدٍ وفاطمةُ بنت محمَّد(ص)

و از پیامبر (ص) روایت شده است که فرمود: از زنان عالم چهار تن برای تو کافی است:مریم دختر عمران وآسیه همسر فرعون و خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد (ص)

و رُوﻯ أنّ فرعونَ أمرأن تُسَمَّرآسیةُ بأربعةِ مَسامیرَ و یُرْفَع فوقَها حَجَرُ الرُّخام حَتَّی تَرْجِعَ عن قولها و إلّا اُرْسل علیها الحجرُ.

و روایت شده است که فرعون دستور داد که آسیه به چهار میخ کشیده شود و بالای سرش سنگ مرمر برفراز نگه داشته شود تا اینکه از گفتارش دست بکشد، وگرنه سنگ به رویش فرستاده شود.

فَأراها اللّهُ منزِلَها من الجنَّةِ. فاختارت الجنَّةَ. فَنزَع اللّهُ روحَها

پس خداوند جایگاه و منزل او را در بهشت به او نشان داد و او بهشت را برگزید و خداوند روحش را گرفت.

فلمّا اُرْسِل الحَجرُ وقَع علی جَسَدٍ مَیِّتٍ.

 و هنگامی که سنگ فرستاده شد بر روی جسدی بی جان افتاد

 

  • سیدعلی احمدی

5plus1

إلى زَوجته لمّا کانت مؤمنةً طائعةً لِلّه تَعالى خائفةً

العالَمینَ أرَبعٌ:مریمُ بِنتُ عمرانَ و آسیةُ أمرأةُ فرعونَ

المرأة النموذجیة

امرأةَ لوطٍ لم یَنْفَعْهُما قُربُهما مِن نَبیَّیْنِ

اَلفائدةُ فـی هذه الآیةِ أنّ أحداً لا یَنْفَعهُ إلّا عَمَلُه

بل نَجّاها اللّهُ من عِقابِهِ و أدْخَلَها الجنّةَ

تبیَّنَ فـی الآیة الّتـی قَبْلَها أنّ امرأةَ نوحٍ

ترجمه الدرس الاول

ترجمه عربی 4

ترجمه عربی پیش

خدیجةُ بنتُ خُوَیْلِدٍ وفاطمةُ بنت محمَّد

رُوﻯ عن النبـی (ص) أنّه قال: حسبُک من نِساءِ

سیدعلی احمدی

ضرب الله مثلا للذین آمنوا

ضَرَب الله مَثَلاً لِلّذین آمَنوا امْرَأةَ فِرعونَ

عربی1+5

فأراها اللّهُ منزِلها من الجنة فاختارت الجنة فنزع اللّهُ روحها

فلمّا اُرْسِل الحَجرُ وقَع علی جَسَدٍ مَیِّتٍ.

قالت رَبِّ ابْنِ لـی عندک بَیْتاً فـی الجَنَّةِ و نَجِّنـی مِن فرعونَ

لا یُؤْخَذُ بجُرم غیره و لا یُثاب علی طاعةِ غیره

لا یُثاب علی طاعةِ غیره و إن کان خِصّیصاً به ومُلازماً له

من عِقابه

نَجِّنـی من القومِ الظّالمینَ.

و رُوﻯ أنّ فرعونَ أمرأن تُسَمَّرآسیةُ بأربعةِ مَسامیرَ

وَ بَیَّنَ فـی هذه الآیةِ أنّ کُفر فرعونَ لم یَتَعَدَّ

کتاب1+5

یرفع فوقها حجر الرخام حتی ترجِع عن قولها و إلّا ارسل علیها الحجر

نظرات  (۴۵)

dastetoon dard nakone

khaste nabashid

واقعا ممنون
ممنون خیلی دنبالش گشتم،ترجمه خوبی بود
  • ترمه بارون
  • ممنونم....
    خدا خیرتون بده
    مرسی خیلیییییییییییییییییی

    مرسی
    دمت گرم داداش راحتمون کردی
    کاش همراه با ترجمه جواب تمرین ها هم بود!
    تشکر بسیار 


    وای خیلی ممنون که ترجمه عربی میزارید .😍
    دستتون درد نکنه واقعا😊😊😊
    برای ترجمه تشکرمیکنم ازتون 
    ولی ماجرایی که آزارم داد این بود یه زن چقدر مگه توانایی داره شنگ مرمر بندازن روش و به چهار میخ بکشنش 
    خدا لعنت کنه فرعون رو 
    مادرم حضرت زهرا هم میخ رو چشید 
    خیلی سخته 
    افسوس
    مرسی
    واقعا ممنون من فردا امتحان دارم و نمیدونستم معنی رو باید از کجا بخونم شما منو راحت کردید ممنونم واقعا ازاسترسم کم شد
    واقعا ممنون من فردا امتحان دارم و نمیدونستم معنی رو باید از کجا بخونم شما منو راحت کردید ممنونم واقعا ازاسترسم کم شد
  • محمد دستفرد
  • خیلی ممنون عالی بود😘
    مچکر .خوب بود 


    مچکر .خوب بود 


    سلام ممنونم واقعا.خیلی نیاز فوری به این ترجمه داشتم.مرسی
    ممنون خیلی استفاده کردم
    ممنون
    عاااااالے بود ممنون ♥♥♥(:

    سلام واقعا دستتون درد نکنه عالیه مطالبتون و اینکه کتابای 1+5 عالیه ب همتون پیشنهاد میکنم ازش استفاده کنین واقعا جامع و مفیده

    بازم دستتون درد نکنه خسته نباشین

    مرسییییییی ای جوووووون
  • دختر درس خون
  • عالی بود ممنون
    عالی بود .خیلی متشکرم
    عالی بود....خیلی ممنون 😊😊👍👍😄
    عالی
  • فاطمه بانو
  • سپاس
    خیلییی ممنوون☺☺☺
    عالیه دستتون درد نکنه

    سپاس
  • محمد سوهانی
  • واقعا کامل بود!!مرسی
    دمت گرم باووو دهنمون جاده خاکی شد بس گشتیم براش
    تشکر....عالی بود!
    ممنون که ترجمه درس رو گذاشتید
    خیلی  ممنون
    سلام.خیلی ممنون ازبابت ترجه
    وای خیلیییی ممنون خیلی استفاده شد تشکر
    من کنکوری ووقت ترجمه دونه دونه روندارم واقعادستتون دردنکنه اجرتون باخدا
    اقا خعلی ممنون

    خیلی خوب بود دستتون درد نکنه😍
    Kheeeeeeedili mamnoooooooon

    خیلی عالی بود.ممنون بابت زحمتاتون
    خیلی عالی بود.ممنون بابت زحمتاتون
  • حسن معظمی
  • مرسی از همتون تشکر فراوان دارم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    دیکشنری