5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

این وبلاگ برای معرفی مجموعه کتاب های عربی 1+5 و همینطور آموزش این درس به علاقه مندان ایجاد شده و در آن به مباحثی مانند قواعد عربی ، ترجمه درس ها ،نمونه سوال ، تست و غیره پرداخته می شود .

بایگانی

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۵
آذر
مجموعه کتابهای عربی 1+5  بهترین راهکار برای یادگیری آسان درس عربی.(عربی دهم ریاضی و تجربی/ عربی دهم انسانی/ عربی یازدهم ریاضی و تجربی / عربی یازدهم انسانی/ عربی پیش دانشگاهی انسانی)

 

درس عربی از درس ­هایی است که معمولاً ­ بی نیاز از کتاب کمک درسی یا دست کم دفتر کلاسی نیست و بی تردید نمی­ توان صرفاً با اتکا به  کتاب درسی به تمام اهداف آموزشی این درس دست یافت و در امتحانات و آزمون ­ها موفقیت کسب کرد بویژه در رشته علوم انسانی و معارف اسلامی که درس عربی، درس تخصصی و از مهمترین دروس این رشته ­هاست.

بسته به سطح کلاس و دانش­ آموزان در کنار کتاب درسی به دفتر کلاسی برای نوشتن تمرینات و ترجمه­ ها و قواعد و همینطور کتاب کمکی برای آشنایی با سوالات تستی و نمونه سوالات امتحانی نیاز است. بنابر این در مجموعه­ کتاب­های (1+5) تلاش شده تا به تمام این نیازها در این درس پاسخ داده شود.

1+5 بخش کتاب ها عبارتند از :

1. کتاب درسی: شامل تمام مطالب کتاب درسی اعم از متن درس­ ها، تمرین ­ها، لغات و ...

- متن درس با ترجمه ناقص و جای خالی برای بخشهای مهم.

- جدول لغات هر درس به تفکیک لغات متن درس، تمرین­ ها، کلمات مترادف و متضاد و جمع­ های مکسّر آورده شده است.

- تمرین ­های کتاب به گونه ­ای نوشته شده که فضای لازم برای پاسخگویی فراهم و نیازی به دفتر تمرین احساس نشود.

2.تمرین ­های بیشتر : در هر درس تعدادی تمرین اضافه در ارتباط با قواعد درس آمده که ضمن کمک به تثبیت آموخته ­ها، دانش ­آموز را با سؤالات متنوع­ تر و بعضاً سطح بالاتری از سؤالات آشنا می­کند.

3.درس نامه درس به درس

 قواعد هر درس توضیح داده شده و بخشی تحت عنوان «یاد داشت» به درس­ نامه دبیر محترم اختصاص داده شده است.

بی تردید این معلم است که با هنر و خلاقیت خود در امر آموزش، درس را به دانش ­آموز تفهیم می­کند و هیچ کتابی نمی­ تواند جایگزین معلم شود بنابراین تمام تلاشتان بر این باشد که قواعد را در کلاس و با توضیحات دبیر محترم فرا بگیرید.

4.پرسش­های چهار گزینه­ای: در هر درس تعدادی سوال تستی مرتبط با آن درس طراحی شده تا دانش آموز با پرسش های چهار گزینه ای آشنا شود.

5. آزمون درس به درس: هر یک از درس ­ها با یک آزمون ده نمره­ ای به پایان می­رسد. تا دانش­ آموز ضمن آشنا شدن با نوع سوالات امتحانی مروری بر مطالب درس داشته باشد و آموخته­ های خود را ارزیابی کند.

6. نمونه سوال نیمسال اول و دوم: برای هر نیمسال دو نمونه سوال استاندارد امتحانی آورده شده تا دانش آموز با نحوه سوالات امتحانی آشنا شود و با پاسخگویی به این آزمون ها آمادگی خود را برای آزمون پایانی محک بزند.

باید این نکته را متذکر شوم که پاسخگویی به تمام یا بخشی از تمرین­ های اضافه و پرسش­ های چهارگزینه­ای بستگی به نظر دبیر محترم، وقت کلاس و سطح دانش­ آموزان دارد.

با توجه به فشردگی کار و ضیق وقت یقین دارم که اشتباهاتی در کتاب ها وجود دارد امیدوارم زیاد نباشد و از این بابت پیشاپیش از شما عزیزان عذرخواهی میکنم.

 در پایان لازم می­دانم از تمامی همکاران عزیزی که با ارشادات خود مرا در تهیه و تألیف کتاب ها یاری نمودند تشکر کنم.


سیدعلی احمدی ـ تابستان 1396

  09127273945




لطفا موضوع مورد نظرتان را از طبقه بندی موضوعی در سمت چپ پیدا کنید و یا از جستجو استفاده کنید⬅⬅⬅



  • سیدعلی احمدی

دیکشنری