5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

مجــــــــموعه کتـــــــــــــابهای جــــــــامع عربـــــــــــــــی 1+5 (تلفن ارسال رایگان :09397273945)

5+1

این وبلاگ برای معرفی مجموعه کتاب های عربی 1+5 و همینطور آموزش این درس به علاقه مندان ایجاد شده و در آن به مباحثی مانند قواعد عربی ، ترجمه درس ها ،نمونه سوال ، تست و غیره پرداخته می شود .

بایگانی

مجموعه کتابهای  1+5 (دوم،سوم،پیش دانشگاهی)  بهترین راهکار برای یادگیری آسان درس عربی

 

درس عربی از درس­هایی است که معمولاً ­ بی نیاز از کتاب کمک درسی یا دست کم دفتر کلاسی نیست و بی تردید نمی­توان صرفاً با اتکا به  کتاب درسی به تمام اهداف آموزشی این درس دست یافت و در امتحانات و آزمون­ها موفقیت کسب کرد بویژه در رشته علوم انسانی و معارف اسلامی که درس عربی، درس تخصصی و از مهمترین دروس این رشته­هاست.

بسته به سطح کلاس و دانش­آموزان در کنار کتاب درسی به دفتر کلاسی برای نوشتن تمرینات و ترجمه­ها و قواعد و همینطور کتاب کمکی برای آشنایی با سوالات تستی و نمونه سوالات امتحانی نیاز است. از طرفی با توجه به قواعد محور بودن کتب فعلی عربی دانش­آموز هر پایه لزوماً باید قواعد سال­های پیشین را بداند و یادآوری کند. بنابر این در مجموعه­ کتاب­های (1+5) تلاش شده تا به تمام این نیازها در این درس پاسخ داده شود.

1+5 بخش کتاب عبارتند از :

1. کتاب درسی: شامل تمام مطالب کتاب درسی اعم از متن درس­ها، تمرین­ها، لغات، محادثه و ...

- متن درس به صورت جدول بندی و با تفکیک کلمه به کلمه همراه با ترکیب کلمات و ترجمه روان آمده اما ترجمه­ی واژه به واژه و ترکیب برخی کلمات به عهده­ی دانش­آموز گذاشته شده است. آنچه باید دانش­آموز در ترجمه و ترکیب کامل کند به صورت جای خالی(.........) آورده شده است.(حرف­ها نقشی در جمله ندارند و به ترکیب برخی کلمات هم نیازی نبوده و آورده نشده است).

- جدول لغات هر درس به تفکیک لغات متن درس، تمرین­ها، کلمات مترادف و متضاد و جمع­های مکسّر آورده شده است.

- قواعد هر درس توضیح داده شده و بخشی تحت عنوان «یاد داشت» به درس­نامه دبیر محترم اختصاص داده شده است.

بی تردید این معلم است که با هنر و خلاقیت خود در امر آموزش، درس را به دانش­آموز تفهیم می­کند و هیچ کتابی نمی­تواند جایگزین معلم شود بنابراین تمام تلاشتان بر این باشد که قواعد را در کلاس و با توضیحات دبیر محترم فرابگیرید.

- تمرین­های کتاب به گونه­ای نوشته شده که فضای لازم برای پاسخگویی فراهم و نیازی به دفتر تمرین احساس نشود.

2.تمرین­های بیشتر : در هر درس تعدادی تمرین اضافه در ارتباط با قواعد درس آمده که ضمن کمک به تثبیت آموخته­ها، دانش­آموز را با سؤالات متنوع­تر و بعضاً سطح بالاتری از سؤالات آشنا می­کند.

3.سؤالات طبقه بندی شده­ی امتحانات نهایی چند سال اخیر که درس به درس جدا شده و کمک بسیار زیادی می­کند به آمادگی برای امتحانات و آشنایی با نوع پرسش­های امتحان نهایی.

4.پرسش­های چهار گزینه­ای: در هر درس تعدادی سوال تستی مرتبط با آن درس آمده که سعی شده بیشتر از آزمون­های سراسری چند سال اخیر باشد.

5. آزمون درس به درس: هر یک از درس­ها با یک آزمون ده نمره­ای به پایان می­رسد. تا دانش­آموز ضمن آشنا شدن با نوع سوالات امتحانی مروری بر مطالب درس داشته باشد و آموخته­های خود را ارزیابی کند.

6. نمونه سوال نیمسال اول و دوم: چند نمونه سوال برای نیمسال اول و چند دوره از سوالات نهایی چند سال اخیر همراه با پاسخ در پایان کتاب آورده شده تا نیازی به تهیه جزوات سوالات امتحانی نباشد.

باید این نکته را متذکر شوم که پاسخگویی به تمام یا بخشی از تمرین­های اضافه و پرسش­های چهارگزینه­ای بستگی به نظر دبیر محترم، وقت کلاس و سطح دانش­آموزان دارد.

با توجه به فشردگی کار و ضیق وقت یقین دارم که اشتباهاتی در کتاب وجود دارد امیدوارم زیاد نباشد و از این بابت پیشاپیش از شما عزیزان عذرخواهی میکنم.

 در پایان لازم می­دانم از تمامی همکاران عزیزی که با ارشادات خود مرا در تهیه و تألیف کتاب یاری نمودند تشکر کنم و تشکر ویژه­ای هم دارم از دو همکار بزرگوار خانم­ها خدیجه حسینی و مهین گندمکار که زحمت طبقه­بندی سوالات نهایی را کشیدند.


                                              سیدعلی احمدی ـ تابستان 1394                                                                                                           09397273945




 

دیکشنری